jak pozycjonować sklep internetowy

Czynniki wpływające na pozycjonowanie strony w Google

Jak pozycjonować – oto jest pytanie? Każdy właściciel witryny internetowej, niezależnie czy mowa o wizytówce firmy, e-sklepie czy też blogu, chciałby aby jego strona była jak najczęściej odwiedzana. Jednym z podstawowych źródeł takich odwiedzin są przekierowania z wyszukiwarek. Największym obecnie graczem na tym rynku z blisko 70% udziałem jest Google. Warto pomyśleć o tym jak pozycjonować witrynę, czyli zwiększyć pozycje zajmowaną przez stronę w wynikach wyszukiwania, na którą wpływa wiele czynników, ten tekst zaprezentuje kilka najważniejszych i najprostszych do poprawy.

Pierwszy czynnik, który wpływa na pozycjonowanie wyników wyszukiwania to zawartość słów kluczowych. Google uznaje za bardziej trafne strony, która zawiera hasła kluczowe w pierwszych 100 słowach treści strony. Ponadto punktowane jest, jeżeli fraza znajduje się w domenie lub subdomenie strony albo w tytule witryny. Krótko mówiąc w im większej ilości miejsc na stronie znajdują się słowa kluczowe tym lepiej. Trzeba jednak uważać, gdyż Google wykrywa też nadmierne używanie takich fraz i obniża za to miejsce strony w wynikach.

Jak pozycjonować – co jest ważne?

Oddzielną grupą czynników pozycjonujących, o sporym znaczeniu dla Google są tzw. czynniki społecznościowe. Algorytmy najpopularniejszej na świecie przeglądarki doceniają obecność linku do strony na portalach Facebook, Twitter czy Google+. Ilość likeów, udostępnień czy +1, także ma znaczenie. Im więcej pozytywnych rekomendacji tym lepsza ocena strony. Warto jednak dodać, że Google analizuje w jakim kontekście pojawia się odnośnik do strony, co oznacza, że jeżeli ktoś napisze negatywną recenzję strony to nie podwyższy ona pozycji strony, a może nawet obniżyć.

Trzecim czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie witryny, który w obecnych czasach, rosnącego ruchu generowanego za pomocą smartphoneów, zyskuje na ważności, jest posiadanie dodatkowej wersji strony, dostosowanej do wyświetlania na telefonach. Strony z wersją mobilną są wyświetlane wyżej podczas wyszukiwań z urządzeń przenośnych, które odpowiadają za coraz większą część ruchu w Internecie i nie należy ignorować tego czynnika, gdyż może on kosztować wiele odwiedzin.

Jak pozycjonować – the end

Podsumowując prostymi metodami można wpłynąć na ocenę strony przez Google. Każdego dnia miliony ludzi wysyłają zapytania do wyszukiwarki, szukając w zasadzie wszystkiego od stron pornograficznych, po opinie o lekarzach i recepty do leków. Nie skomplikowanymi zmianami w stronie można wywołać znaczną poprawę pozycji w wynikach giganta i dokonać skutecznego pozycjonowania strony.