pisanie na zlecenie

Zawód copywriting

Copywriting to zawód który polega na pisaniu unikalnych tekstów lub sloganów o charakterze reklamowym. Bardzo często łączy w sobie funkcję zarówno pomysłodawcy – poprzez wymyślanie kreatywnych haseł, tekstów reklamowych i redaktora – redagowanie tekstów, pisanie unikalnych artykułów, niekiedy korekta gotowych ). Zadania copywritera są dość rozległe i uzależnione od branży, w której pracuje. Głównym zadaniem jest pisanie unikalnych treści, a te w zależności od firmy, na której zlecenie działa – mogą być opublikowane na ulotkach, w katalogach i broszurach informacyjnych, jak również na stronach internetowych. Niejednokrotnie copywriterzy piszą skrypty, wykorzystywane później w reklamie telewizyjnej czy też radiowej. Zdarza się również, że dostają zlecenia na pisanie scenariuszy do reklam oraz na wyszukiwanie muzyki pasującej do tekstu reklamowego.

Zawód copywriting: Dlaczego warto?

Copywriting to mocno rozwojowa branża, która pozwala spełniać się osobom szukającym niezależności finansowej, podreperowania budżetu domowego oraz stale dążących do podnoszenia swoich kwalifikacji. W związku z tym, że Internet jest pełen nowych unikalnych projektów ciężko się też nudzić w tym zawodzie, gdyż każde zlecone zadanie różni się od poprzedniego. Copywriter najczęściej poszukiwany jest przez wydawnictwa oraz różnego rodzaju agencje reklamowe. Nie mniej jednak, ciągle rośnie popularność pracy zdalnej, dlatego osoby w tym zawodzie często wybierają metodę freelancera i w ciszy własnego mieszkania wykonują pozyskane zlecenia.